Resumen del taller:
“La cultura de trabajo basada en el documento-objeto se está transformando de forma acelerada. Cada vez más, el foco del trabajo de las organizaciones se sitúa en la toma de decisiones basada en cantidades ingentes de datos, que por este motivo tienen que estar al alcance de los tomadores de decisiones de forma rápida y precisa. En este taller se explicará como transformar los procesos de trabajo tradicionales en procesos basados en datos, de las que son a la vez generadores y consumidores. Para hacerlo se utilizará una metodología basada en cinco pasos que, aplicada al rediseño de procesos, permite orientarlos hacia un modelo basado en el uso intensivo de la información.”
Jordi Serra Serra, cap de la Unitat de Sistemes d’Informació i Disseny de Processos (Consorci d’Educació de Barcelona).
Professor i investigador de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona (UB), on dirigeix el Máster de Gestió Documental i Informació a les Empreses (MGDIE).
Té més de trenta anys d’experiència com a responsable de gestió documental, processos i administració electrònica en diferents organismes de l’Administració pública, i com a expert assessor en projectes de gestió de la informació i preservació digital en l’àmbit públic i privat, i és actualment cap de la Unitat de Sistemes d’Informació del Consorci d’Educació de Barcelona.
Ha participat en el desenvolupament de nombrosos sistemes i solucions corporatives d’Administració electrònica, ha impartit docència en màsters i estudis de postgrau, i ha publicat nombrosos articles i monografies sobre gestió de la informació i gestió documental i de processos.
Ha estat membre del DLM-Forum on Electronic Records de la Unió Europea, de l’InterPARES-3 Team, del Comitè tècnic AEN / CTN 50 d’AENOR, vocal de recerca de l’AAC-GD, i col·laborador en projectes de recerca de diferents universitats d’Europa i Amèrica Llatina.